דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גוגל פלוס - באזז חולף או תחרות אמיתית? 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 2284 פעמים ]

מה זה גוגל פלוס?

בסוף יוני 2011 השיקה גוגל את גוגל פלוס, שיש הרואים בה תחרות אמיתית לפייסבוק וטוויטר. סרטון הווידיאו שהעלתה גוגל  ל- YouTube, מתאר רשת חברתית חדשה שבאה להגדיר מחדש איך עובד שיתוף מידע חברתי באמצעות פישוט חווית שיתוף המידע ואפשרות לתקשר עם אנשים שיש איתם קשר גם בחיים האמיתיים.

המאפיינים של גוגל פלוס כוללים: פרופילים, מעגלים חברתיים (Circle), עוקבים, מקומות בילוי (Hangouts), הודעות, פוסטים, לינקים, עדכוני חדשות (New Feed), שיחות וידיאו קבוצתיות, תמונות (Uploads), ניצוצות (Sparks) לשיתוף תכנים מעניינים ומעל לכל פרטיות. כל גולש יכול להגדיר את מעגלי חבריו ולהתייחס לקבוצות חברים משניות מבלי להיות מחויב לשתף את כולם בכל פיסת מידע. כך למשל, אם מתייגים מישהו בפוסט, ניתן לחלוק זאת רק איתו מבלי שאיש יראה זאת, גם לא חברים משותפים. לטלפון הנייד גוגל פלוס מציעה שני פיצ'רים חדשים: העלאה מהירה של תמונות וסרטונים (Instant Uploads) ופטפטת Huddle)).

בנוסף, הקצב המהיר, האינטגרטיביות, השיתוף החברתי, אפשרויות החיפוש, האנימציות וממשק האינטרנט הופכים, לדעת רבים, את גוגל פלוס לאלטרנטיבה משמעותית במרחב החברתי, במיוחד למי שנמאס לו מפייסבוק.

 

איך מצטרפים?

מיליוני אנשים ברחבי העולם הצטרפו לגוגל פלוס ורבים אחרים ניסו להשיג הזמנות כדי להצטרף. לשם וויסות כמות המצטרפים גוגל מאפשרת להצטרף אל הרשת, עם או בלי הזמנה, לסירוגין. לכן, לעיתים ניתן להירשם לרשת באמצעות הזמנה בלבד (מחברים או ישירות לאחר פניה לגוגל), ולעיתים באמצעות רישום באתר גוגל פלוס ופתיחת חשבון באופן חופשי. ללא ספק, ההגבלה המשתנה למוזמנים בלבד משמשת את גוגל כמהלך שיווקי מתוחכם או מתנשא (תלוי את מי שואלים) ליצירת באזז סביב הרשת החברתית החדשה.

נכון לשלב זה, גוגל יצרה מעין מועדון חברים סגור. לפי הפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של גוגל, הרשת החדשה נועדה בעיקר למשתמשי גוגל, וללא פרופיל פעיל בג'ימייל לא ניתן להצטרף לרשת. רק בעלי פרופיל פעיל בחשבון ג'ימייל או בעלי חשבון Yahoo או Hotmail, שהשתמשו בחשבונות אלו לפתיחת חשבון ג'ימייל, יכולים להצטרף לגוגל פלוס. כך גם, רק בעלי טלפון נייד מבוסס אנדרואיד יכולים להשתמש באפליקציית גוגל פלוס. מה עושה מי שאינו נמנה על חוג זה? - ממשיך להשתמש בפייסבוק.

 

גוגל פלוס לעומת פייסבוק

זו הפעם הרביעית שגוגל מנסה להשיק רשת חברתית. קדמו לה Orkut, Google Buzz, Google Wave ואפילו כפתור ה- 1+ שהושק לא מזמן, כמתחרה לכפתור ה- Like של פייסבוק, אך גוגל פלוס, בהחלט נחשבת למשמעותית ביניהן. יש הטוענים שמדובר בהעתק של פייסבוק. לעומתם טוענים אחרים שלמרות הדמיון בחלק מהפיצ'רים והפונקציונאליות – מדובר בקונספט שונה ובפלטפורמה מדהימה, משום שגוגל פלוס דומה יותר לעולם האמיתי ולכן מתאימה יותר למדיה החברתית.

בשתי הפלטפורמות אפשר להגדיר מי נחשף למידע, ולאיזה מידע, ליצור קבוצות ולהזמין אנשים, אך הגישה לשיתוף החברתי שונה בכל אחת מהן. בפייסבוק הקונספט המוביל תקשורת ואופן התקשרות זהה עם כולם. לעומת זאת, בגוגל פלוס הגישה היא של הגדרת קבוצות, עם יכולת לתקשר עם כל קבוצה באופן שונה ולדבר אחרת עם בני משפחה, קולגות לעבודה, חברים לז'אנר מוסיקאלי, חברים לבילוי בפאב וכדומה. אולי עוד מוקדם לקבוע, אך יש סיכוי שגוגל פלוס תצליח הפעם לערער את השליטה הבלתי מעורערת, נכון לעכשיו, של פייסבוק.

 

עסקים בגוגל פלוס

מייקל דל, מנכ"ל ויו"ר ענקית המחשבים Dell, שיתף את חברי המעגל הציבורי שלו (Public Circle) בגוגל פלוס בכוונתו לנסות להשתמש באופציית ה- Hangout של הרשת, כפלטפורמה לשיפור וייעול שירות הלקוחות של החברה. דל שאל את העוקבים שלו מה דעתם על האפשרות לתקשר עם צוותי השירות והמכירות של Dell ישירות בווידיאו מאתר הבית של החברה, וקיבל תגובות רבות שמרבית היו חיוביות.

הרעיון להעניק שירות או למכור ללקוחות באמצעות שיחת וידיאו בין קבוצת אנשים במטרה לפתור תקלה, לתת תמיכה, למכור מוצר חדש, לפרסם, ועוד יכול לחסוך שעות עבודה רבות, ולייעל את מערכי השירות, המכירות והשיווק של כל חברה. באותה מידה אפשר להשתמש בגוגל פלוס לביצוע מחקרים שיווקים, בחינת יוזמות עסקיות, שיתוף בקמפיינים שיווקיים וכדומה. גוגל כבר הודיעה שבקרוב ניתן יהיה גם לפתוח דפי מותג עבור עסקים בגוגל פלוס ולאור מחירי הפרסום הגואים בפייסבוק עסקים רבים כבר ממתינים לכך. 

 

שרון ישראל מנכל חברת Xtra Mile חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS) http://www.xtra-mile.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב